Præsentationer der fænger – få dit budskab igennem, bind 1

“Hvorfor kan nogle formidlere forklare komplekse problemstillinger, så tilhørerne tænker “Aha, nu forstår jeg det”, mens andre ikke trænger igennem? Svaret får du her. Bogen Præsentationer der fænger, bind 1″, der er skrevet af Kirsten Andersen, Mariann Bach Nielsen og Claus Bekker Jensen, handler om, hvordan du:

  • analyserer målgruppen, så dit indlæg giver mening for dem du skal tale til
  • får ideer til indholdet, der gør at dit indlæg skiller sig ud fra mængden
  • bygger dit indlæg op, så det virker – alt efter om du skal holde et fagligt indlæg, et argumenterende indlæg eller måske en festtale.
  • udarbejder et personligt manuskript dvs. en drejebog, der gør at du kan tale frit i situationen
  • forebygger nervøsitet – der er 27 tips til dette i bogen
  • fanger og fastholder tilhørernes interesse
  • opbygger troværdighed
  • etablerer en dialog
  • faciliterer en gruppedynamisk proces
  • arbejder med din egen personlige power
  • bruger værktøjerne i forbindelse med eksamen.

Du kan se meget mere om Præsentationer der fænger, bind 1 og 2 her.

Præsentationer der fænger – visuelle virkemidler, bind 2

Præsentationer der fænger – visuelle virkemidler er skrevet af Kirsten Andersen, Mariann Bach Nielsen og Claus Bekker Jensen. Bogen er for dig der gerne vil stå med professionelle av-midler, hvad enten det er flipover, PowerPoint, Prezi, smartboard, fysiske ting eller videoklip. Bogen er også for dig som faciliterer møder og gerne vil have inspiration til små tegninger og symboler og brug af wallpaper.

Bogen handler om, hvordan du:

  • sætter billeder på dine budskaber
  • undgår for mange bulletslides og i stedet skaber nogle visuelle Powerpoints
  • bruger præsentationsprogrammet Prezi
  • laver flotte flipovers – små effekter kan gøre en stor forskel
  • tegner enkle og effektfulde tegninger
  • bruger visuel facilitering og wallpaper
  • skriver en flot præsentationsskrift eller såkaldt skilteskrift
  • bruger farver hensigtsmæssigt
  • bruger tavler hensigtsmæssigt, hvad enten det er en whiteboardtavle eller et smartboard
  • benytter modeller og diagrammer til at gøre komplekse budskaber forståelige
  • bruger fotografiet situationsbevidst alt efter om du skal skabe stemning eller dokumentere virkeligheden
  • bruger lyd og billeder
  • bringer ting og sager fra virkeligheden med ind i lokalet

Du kan se meget mere om bogen her.